18 mei - Reisverslag uit Sacramento, Verenigde Staten van Gerard Brand - WaarBenJij.nu 18 mei - Reisverslag uit Sacramento, Verenigde Staten van Gerard Brand - WaarBenJij.nu

18 mei

Door: Gerhan

Blijf op de hoogte en volg Gerard

19 Mei 2014 | Verenigde Staten, Sacramento

18 mei.

Vandaag 170 km gereden naar San Francisco. Dat is andere koek dan al die parken. Zevenbaans wegen. Een brug van 2 km lang.
Nog niet de Golden Gate. En dan komt het centrum. Pfff, even wennen en vooral de steile straten. In films wel gezien maar dat ze zo steil waren hadden we niet verwacht. Gelukkig heeft Gerard er geen moeite mee en de auto ook niet. In de bergen hebben we geen wegen bereden die zo steil zijn als hier in de stad. En veel. Dus gelijk maar naar Lombardstreet. Een mooi beroemd straatje waar je heel steil en langzaam en naar beneden en in file zigzaggend door heen gaat. Echt heel leuk. Toen naar Fisherman's Warf. Een groot gebied aan de baai van San Francisco. Erg toeristisch natuurlijk. Een gek idee dat we hier 40 jaar geleden ook gevaren hebben. Eerst maar een ritje gemaakt met de beroemde Cable Car. Nog steeds hangen de mensen aan de zijkant. Aan het einde van de rit een mooi centrum. En al is het zondag alle winkels open. Beetje gekeken en gewandeld. Daarna weer terug met de Cable CAR. Het was zo druk dat we pas na 4 wagens aan de beurt waren. Maar de tijd ging snel want er stond een jong Amerikaans stel bij ons en die vertelde over veel leuke dingen. Dus dan gaat de tijd toch snel. Vanavond gegeten bij Abblebees en de steaks waren weer heerlijk. Vanavond naar ons hotel Crowne Plaza, mooi met ruime kamers. Yans, bedankt voor jullie mooie mail.

Tot morgen maar weer
With love

• 19 Mei 2014 - 09:02

Yans:

Hallo vakantiegangers!

Leuke verhalen, herkenbaar.
    Geniet nog even van de komende dagen...

Liefs Yans

• 19 Mei 2014 - 10:39

Ed En Eva:

San Francisco, jullie zijn in een gebied wat kan schudden misschien heb je al iets gevoeld?? Geintje maar toch kan het wel een gebeuren dat je wat voelt, zegt men.
    De stad verder bezoeken Alcatraz en zeker over de Golden Gate gaan (van zuid naar noord) en direct over de brug eraf onder brug door naar boven rijden daar heb je een prachtig uitzicht op de stad met de brug ervoor.
    Langzaam op weg naar LA maar nog mooie dingen in het vooruitzicht, geniet ervan wij genieten mee.

Ed en Eva vanuit het Toscaanse land

• 19 Mei 2014 - 23:29

Wim En Bep:

Ja ja ,dat hebben wij al hier in de buurt ,dat we meer vanaf het water hebben gezien ,bedoel ik ,maar niet van de andere kant hebben gezien ,dan heb ik het alleen over duidsland ,België ,Nederland. Verder zijn wij nooit gekomen , dat is voor ons ook genoeg geweest ,hoor .Wij zijn best wel huismussen ,maar genieten des te meer van jullie reisverslag ,hoor .Zo beleven
    wij het ook mee ,met jullie . Groetjes weer hier vandaan ,xxx

• 20 Mei 2014 - 08:15

Jolanda:

Hoi hoi, wat gaat de tijd snel! Voor juliie waarschijnlijk minder snel omdat je veel beleeft. John heeft Lennard gemaild, misschien heb je die ondertussen ontvangen. Vandaag horen we meer , we laten het gelijk weten het gaat wel weer goed.groetjes john, jolanda en robin