17mei - Reisverslag uit Sacramento, Verenigde Staten van Gerard Brand - WaarBenJij.nu 17mei - Reisverslag uit Sacramento, Verenigde Staten van Gerard Brand - WaarBenJij.nu

17mei

Door: Gerhan

Blijf op de hoogte en volg Gerard

18 Mei 2014 | Verenigde Staten, Sacramento

17 mei

Vandaag zijn we nog in Sacramento gebleven. De hoofdstad van Californië. We dachten dat we oud Sacramento al gezien hadden maar dat was niet zo. Dat deel is uit de jaren 1900 maar er is nog een echt Old Sacramento uit de jaren 1800. Maar allereerst bij een festival wezen kijken. Daar was ook een loop voor een goed doel. Allerlei standjes dus een gezellige boel. Toen dus naar Old Sacramento. Dat is een wijk in western stijl. Houten planken als trottoir en allemaal winkels, en andere dingen. Hier zijn we ook met een oude trein met stoomlocomotief er voor wezen rijden. Leuk, we hadden eerste klas genomen. Zaten in een leren fauteuil, en kregen koeken en wat te drinken. Een ervaring rijker. Daarna het trein museum bezocht. Bakbeesten van locomotieven en veel treinstellen van vroeger, waar je zo door mocht lopen. De tafels waren gedekt. Bedjes opgemaakt, en alles keurig verzorgt. Echt luxe allemaal. Ook een oude posttrein waar de post werd gesorteerd. Vroeger eerden die nog al eens beroofd. Daarna nog een film bekeken over het ontstaan van het spoorwegnet. En Gerard kon het niet laten maar heeft een echte westernhoed gekocht. Daarna in het hotel de koffers eens opnieuw ingericht. Een koffer is helemaal vol en op gewicht. En wat blijkt, als je alles goed inpakt heb je weer wat ruimte dus,......in San Francisco. Vanavond in de stad gegeten bij een Italiaan waar de muziek keihard stond. Nog een eindje gelopen en toen weer terug naar het hotel. Tijd om te pitten.
Dat was het weer voor vandaag.
Tot morgen

With love

• 18 Mei 2014 - 09:47

Ed En Eva:

Jullie doen leuke dingen en de verslagen zijn heel informatief voor anderen die de plekken die jullie bezocht hebben gaan bezoeken.
    Geniet van al het moois wat je nog te wachten staat, we zijn benieuwd wat we nu morgen mogen lezen over San Francisco let op dat je je hart daar niet vergeet een beroemd zanger zong ooit " I Left my heart in San Francisco ".

Ed en Eva

• 18 Mei 2014 - 21:50

Gerda:

Nou han ik heb je boot weer gevult hoor hier alles prima mis jullie wel hoor
    grt xxxxx

• 19 Mei 2014 - 01:45

Wim En Bep :

Ja,ik dacht aan een lied ,dat ging over Sacramento ,of het hete zo!ik hoor het in m,n oren ,het waren Italianen. Verder kom ik niet .Maar goed ,daar hebben we het niet over , jullie weer ervaringen rijker ,we weer een verslag rijker. Gr van ons xxx