15 mei - Reisverslag uit Modesto, Verenigde Staten van Gerard Brand - WaarBenJij.nu 15 mei - Reisverslag uit Modesto, Verenigde Staten van Gerard Brand - WaarBenJij.nu

15 mei

Door: Hanger

Blijf op de hoogte en volg Gerard

16 Mei 2014 | Verenigde Staten, Modesto

15 mei

Vandaag zijn we naar het Yosemite park geweest. Natuurlijk weer mooie bergen en dalen en de wegen prachtig. Ook zijn we naar een uitkijkpunt gereden genaamd, Glacier Point. Dat ligt op 1800 meter, er lag zelfs nog sneeuw. Een rare gewaarwording. Beneden 38 graden en boven rij je in de sneeuw. In dit park zijn ook mooie watervallen. We hebben er een helemaal boven gezien maar ook beneden er onder gestaan. Verder weer grote sequoia bomen. De terugreis valt elke keer weer tegen i.v.m. de afstand. Je rijd zo langzaam door de bergen door al die bochten. Welk park dan ook, je moet er een hele dag voor uittrekken en dan heb je nog niet alles gezien. Dus ook vanavond weer laat in het hotel. Dus nog maar even langs de Italiaan. Was weer lekker. Even over de vriendelijkheid van de Amerikanen. We hadden wat boodschappen gedaan en dat doen ze hier gelijk in tasjes. Wij vergaten er een. Zitten we in de auto komt er een man naast ons rijden, doet zijn raam open en zegt dat we een tasje zijn vergeten. Nou is dat aardig of niet. Op de wegen blijf je je verbazen. Langs de snelweg een wandelaar, of een fietser, een hond en zelfs een man een rolstoel. Iedereen lijkt rustig te rijden maar toch zie zeer regelmatig kruizen met bloemen langs de weg staan. Toch fout gegaan. Ze lijken ook alles te willen recyclen, behalve oud ijzer.
Er staat zoveel bij huizen langs de wegen, oude verroeste landbouw werktuigen uit 1800 en ook oude auto's, ja echte oldtimers staan gewoon weg te rotten. Het staat ook nooit in de weg want er is zoveel ruimte. Soms is het te koop, b.v. Een moderne wasmachine met de wringer er nog op.
We kwamen in een dorp met oude houten winkeltjes waar in een er van echt mooie paardenzadels verkocht werden.
De eigenaresse vroeg " where are from" ?
Ze vertelde dat ze vrienden heeft die Hollandse paarden hadden geïmporteerd en dat zij er op mag rijden en er dus ook gek op is.
Rijke vrienden waarschijnlijk. Maar toch leuk om te horen.
That's alles folks, voor vandaag

Groeten with love

• 16 Mei 2014 - 12:40

Lennart:

Hi Ttavelers,

Korte update ontvangen vandaag van John. De buis die nog aan de stent zat is er uit gehaald bij tante Loes.
    Daardoor mocht ze even gaan douchen, maar daar werd ze duizelig en misselijk.

Operatie dus wel geslaagd, maar is er qua energie wel ingehakt.
    Verder hier weinig nieuws. Vandaag is Anneke jarig.

Veel plezier verder.

Dikke X

• 16 Mei 2014 - 21:56

Ed En Eva:

Jullie vrienden hebben ook rijke vrienden, dat zijn Gerard en Hanneke Brand die een geweldige reis door USA west maken en ervan genieten.
    Gewoon doorgaan met genieten wij genieten mee.
    San Fransico watch out, the Brand family will arrive soon.

Ed en Eva uit Venetië, morgen naar omgeving Florence in het Toscaanse landschap.