14 mei - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Gerard Brand - WaarBenJij.nu 14 mei - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Gerard Brand - WaarBenJij.nu

14 mei

Door: Hanger

Blijf op de hoogte en volg Gerard

15 Mei 2014 | Verenigde Staten, Fresno

14 mei

Wat een verschillende landschappen hebben ze hier toch. Het blijft ons elke dag verbazen. Weer kilometers fruit bomen, en heel veel stalletjes met vers fruit langs de kant van de weg. Met grote dozen sinaasappels die bij ons bij de groenteman staan. En dan het gebergte in op weg naar het Sequoia & Kings Canyon park. Weer honderdenen S bochten. Gerard blijft draaien. We zaten op 4200 meter dus dan begrijp je dat is echt hoog. Ook hier heel veel watervallen. Koffie gedronken op een terras boven de waterval, schitterend.En ja dan de sequoia bomen. We wisten dat ze groot waren maar zo groot. Met een omtrek van 31 meter en een diameter van 11 meter past hij niet in de tuin. Ook zijn ze zo hoog, 250 olifanten op elkaar. Ze passen precies in een voetbalveld. Echt enorm. En er staan er honderden. Je bent wel een hele dag aan het rijden om door het park heen te komen.Voor de grootste boom ( General Sherman ) moesten we wel een steile berg af van zo'n 700 meter. Dat gaat nog wel maar terug was toch een hele klim. Buiten adem en met een aardige hartslag zijn we toch weer boven gekomen. Om 17.00 uur weer richting hotel in Fresno. Weer een mooi hotel met een kamer van zeker 10 meter. Vanavond in de stad gegeten, ook s'avonds is het nog warm. 32 graden dus lekker airco aan. Dat was het weer voor vandaag.

Groetjes en tot LATER xx

• 15 Mei 2014 - 16:00

Wim En Bep:

Hallo ,het is maar goed dat jullie airco hebben als je slaap ,anders zouden jullie al die indrukken niet kunnen verwerken haha .We proberen er een beeld bij te krijgen ,die bomen alleen al bedoel ik ,maar dat beeld krijg je niet als je het zelf niet mee gemaakt heb . Dat jullie dubbel en dwars genieten snappen we wel,hoor . Gr uit zwijndrecht in ieder geval van ons doeiiii xxx

• 15 Mei 2014 - 23:07

Ed Kranendonk:

Geweldige ervaringen weer, de Sequoia bomen zijn heel bijzonder net als je denkt waar staan ze dan na een tijd rijden in het park zijn ze er (op een behoorlijke hoogte) ineens prachtig.
    Next stop Yosemite (??) we wachten het af, geniet ervan en van elkaar.

Vanuit Venetië, Ed en Eva.