13 mei - Reisverslag uit Visalia, Verenigde Staten van Gerard Brand - WaarBenJij.nu 13 mei - Reisverslag uit Visalia, Verenigde Staten van Gerard Brand - WaarBenJij.nu

13 mei

Door: Hanger

Blijf op de hoogte en volg Gerard

14 Mei 2014 | Verenigde Staten, Visalia

13 mei

Vannacht geslapen in Bakersfield en dat was de woonplaats van Buck Owens dus zijn we eerst naar zijn museum geweest. Een groot westerngebouw dat, en restaurant, en concertzaal en museum is. Heel mooi. Die artiesten krijgen van alles en ook geven ze elkaar dure gitaren kado. Buck is overleden en dus staat alles in zijn museum. Gerard heeft nog een shirt van Buck gekocht. Ik (Gerard) kocht mijn eerste lp's toen ik 12 was en die waren van Buck Owens. Daarna op weg naar Visalia. Amerikanen zijn ook in de auto heel aardig en ze kennen mij al een beetje. Toen ik de verkeerde weghelft nam en dwars door de middenberm reed om weer goed te komen begonnen er een aantal te toeteren. Echt leuk!!!. Vandaag was het een hele vlakke rit met toch veel variatie. Eerst reden we kilometers door olievelden met aan beide kanten van de weg honderden z.g.n. ja knikkers (oliepompen). Daarna reden we door het sinaasappel gebied. Duizenden en duizenden bomen groot en klein. Zover als je maar kijken kon sinaasappels. Ik heb vandaag mijn eerste zelf geplukte sinaasappels op. (gejat) Heerlijk en vol sap. Dat was genieten. Daarna een echte tornado gezien op 100 meter afstand, zo mooi dat zelfs werkmensen langs de weg er foto's van namen. Wij ook natuurlijk. Echt een wonder om te zien. Hij zoog zand en modder omhoog en ging kapot tegen een dikke rij bomen. Even verderop ook nog een paar kleintjes. Daarna reden we langs honderden open stallen met koeien er in. Waarschijnlijk alleen voor de melk want ze waren erg mager. En stinken daar. Elke keer als we vandaag uit de auto gingen om foto's te maken kregen we 39 graden voor onze kiezen, da's warm. Bij aankomst in het hotel werden we verwelkomt met koffie of thee. Wat een groot verschil in hotels heb je toch. Maar hier is het geweldig. Met een goede airco. Vanavond heerlijk gegeten bij een Italiaan.
Leuk aangekleed dat vind je hier niet zo veel. Daarna onverwacht naar een country show geweest van The Oak Ridge Boys in een echt mooi oud theater. Visalia heeft een leuk oud centrum. Echt een leuke show. Die Boys zijn bij elkaar 400 jaar oud maar ze doen het nog goed. Hun publiek was bij elkaar miljoenen jaren oud. De sfeer was dik OK.
Dat was het weer voor vandaag, een hele leuke dag.

Groetjes uit Visalia LATER xxx

• 14 Mei 2014 - 09:50

Ria:

ha luitjesweer genoten van het verslag. wat een ervaringen doen jullie op.groetjes tot de volgendee keer.

• 14 Mei 2014 - 13:54

Bep:

Dat waren hele leuke dingen voor de mens ,wat een leuk verslag weer ,voor hier weer genieten ,kan je na gaan ,hoe jullie in het echt zullen genieten ,weer bedankt voor het mee genieten gr xxx

• 14 Mei 2014 - 17:26

Gerda:

Was weer leuk om te lezen tot lees alles goed hierxxxx

• 14 Mei 2014 - 18:42

Ed En Eva:

Verkeerde weghelft, tornado's, Buck Owens wat een belevenissen weer.
    Nu dan toch in Visalia gateway to Sequoia en Kings Canyon NP geweldig, kijk uit voor overstekende beren (zwarte) toen wij er eens waren stak er 1 over vlak voor onze auto even schrikken maar wel mooi om te zien.

We kijken weer uit naar jullie volgende verslag.

Vanuit Lugano, morgen naar Venetië Ed en Eva.